Corniglia is een van de dorpen van Cinque Terre , in Italië . Naar het noorden en het zuiden reizend, is Corniglia het derde dorp en het hoogste: het is gelegen op een steile kaap, met twee exclusieve kleine stranden aan de zijkanten. Net als de andere dorpen is het een schitterende parel langs de zee.

Corniglia gezien vanaf de wandelpaden

Coriniglia

De enige echte manier om op zijn best van de Cinque Terre te genieten, is te voet. Integendeel, te voet of met de trein, anders te voet en per boot. De lijn Genua – La Spezia stopt in alle dorpen langs de kust en de boten rijden regelmatig tussen La Spezia, Lerici, Portovenere, Levanto en Sestri Levante. En dan te voet, door de Middellandse Zee, tussen hemel en zee. In feite wordt de zone van de Cinque Terre doorkruist door een gebreid netwerk van wandelpaden. Het kustpad verbindt alle vijf dorpen, zodat u in vijf uur van het eerste dorp naar het laatste dorp kunt wandelen. Daarom kan het ook ideaal zijn om een ​​enkele wandeling te maken of misschien wel de meer bindende langs de top of richting de heiligdommen: routes of voetpaden zijn talrijk, heerlijk en interessant;

Het nemen van de lokale forens / melktreinen (die vroeger melk en post naar de steden brachten) naar Vernazza vanuit Genua of La Spezia is een prachtige ervaring. Je rijdt langs de kliffen, met uitzicht op turquoise wateren en olijfbomen. Tunnel na tunnel koelt de lucht af en warmt op in de zon.

Zien

S. Pietro kerk

Doen

Wanneer je aankomt op het treinstation van Corniglia, zijn er twee manieren om het stadscentrum te bereiken. Sla linksaf het station uit en de bus is omhoog en naar rechts, het wandelpad, naar links. Het wandelpad is goed onderhouden, met 365 (één voor elke dag van het jaar) geleidelijke trappen die naar de top van de stad leiden. Langs het pad, terwijl je door de wijngaarden loopt, zijn er vele haltes met een schilderachtig uitzicht op Manarola, de volgende stad in het zuiden. Als je boven aan de trap aankomt, sla je linksaf naar het centrum van de stad. Sla linksaf en loop het kleine straatje (Via Fieschi) in dat door de stad slingert, met veel kleine winkels en bars met lokale producten. Gelateria Artigianle is zeker de moeite waard om te proeven van Gelato om je op te frissen van de lange klim. Geniet van de Miele (met honing). Kom langs en drink verse ansjovis en wijn met Mario, de eigenaar van enoteca I’ll Pirun. De muziek is hier een prachtige mix van jazz en blues. Ga verder en sla linksaf langs de kerk en ga de trap op voor het beste uitzicht op Manarola.

Kopen

Net als in de andere dorpen vind je hier alle typische en toeristische producten.